Finansiering

Då projektet vilar på finansiering av externa parter kommer ett flertal aktörer att behövas för projektet.

Kontakta oss gärna om ni är intresserade av att vara en del av projektet.

Finansiering av Pilotprojektet:
(samtliga tre år
)

3,5 miljoner kronor

Innehåll:

Planering och genomförarande av LasseMajas Skrivarskola utförs av utbildade pedagoger

Uppskalning efter år tre:

Företag som stöttar pilotprojektet kommer ett erbjudas möjlighet att vara med i en uppskalning

Målgrupp:

Projektmedel kommer att sökas från olika stiftelser, institutioner och näringslivet

Rättigheter

Målet är alltid att LasseMajas Skrivarskola och de stöttande aktörerna ska dela värderingar och finna gemensamma och egna aktiveringar för projektet. Detta diskuteras och avtalas separat.

Företag och organisationer som stöttar LasseMajas Skrivarskola via Avkastningsstiftelsen LasseMajas Stiftelse kommer att få:

• tillgång till utvalda bilder och illustrationer från LasseMajas värld som kan användas i företagets kommunikation och marknadskommunikation
  • möjlighet att omnämna projektet i sina sociala kanaler, hemsidor, rapporter mm
  • möjlighet att använda projektet som en del i företagets hållbarhetsredovisning då det möter de Globala målen, GRI samt CSRD och däri ESRS S3.

Övriga möjligheter såsom tillgång till biljetter till LasseMajas Deckarhus och signerade böcker kan tillgängliggöras beroende på avtalets utformning.